شباب مصر


الفنانة زيزي تتصدر عناوين الصحف الصفراء و الحمراء كمان (وينك وينك) بعد أن شوهدت مع عدد من الشباب في منتصف العشرينات بعد أن كانت أكدت في أكثر من مرة أنها "مش بتاعة عيال" و أن "قلبها و روحها (وكارتها) ملك لدادي"! و في ظل تلك الضجة الإعلامية الكبيرة و في اول حديث صحفي بعد الفضيحة جلسنا مع الفنانة الشقية و سألنها الآتي:

المذيعة: اتكاثرت الشائعات كتيرة أوي مؤخرا أن أنتي بتنطي على عيال و اتشاف كذا ولد ور ور كده خارج من شقتك و شوفناكي بتأكدي أن ده حصل - ايه اللي اتغير خصوصا بعد ما كل الجمهور اتعرف عليك كدادي تشاسير فجأة ظهر موضوع العيال ده! ايه اللي حصل لزيزي؟
زيزي: أولا أنا ماعنديش حاجة أخبيها *تشوح بأيدها* أنا كزيزي كتاب مفتوح لجمهوري! آه بنام مع عيال أصغر مني! بس أنا مش بتاعة عيال! لأنهم دمغاهم فاضية و عادة بيبضنوني فشخ! بس مؤخرا حصل تجاوب مع كذا شخص و قلت ليه لأ؟ بس أحب أكد من خلال برنامجك أن أنا لسه مايملاش عيني و قلبي غير دادي *تضحك ضحكة مفتعلة*
المذيعة: أيوة بس أنتي أكدتي أن أنتي نطتي على عيال صغيرة! ايه اللي خللاكي تغيري رأيك؟؟
زيزي: بصي طبعا هو أهم حاجة البرسونالتي! طبعا! بس أنا الصراحة ماكنتش متخيلة أن السكس هبيقى لطيف كده! الصراحة يعني! لو كان في حاجة كيكي كان عندها حق فيها، هو أن السكس العيال ديه فعلا لطيف *تبتسم ابتسامة مفتعلة*
المذيعة: لطيف ازاي؟ و بيكون مختلف ازاي عن السكس بتاع الجيل الرائد؟
زيزي: طبعا هو مافيش سكس زي السكس بتاع الجيل الرائد *تشوح بأيدها* ديه مش عايزة كلام يعني *تضحك ضحكة مفتعلة*  علشان نبقى واضحين مع بعض! و لكن للاسف في مصر جيل الداديز حضوره ضعيف و بتاعه أضعف. فلو أنتي زي كده و بتفضلي الجيل الرائد هتتعبي  مش هتعرفي تعملي سكس زي ما انتي عايزة فعلشان كده أنا حسيت أن أنا لازم أدي الشباب فرصة
المذيعة: مفهوم طبعا أن الجيل الرائد حضوره ضعيف في مصر ولكن أنتي بردو ماردتيش على سؤالنا ايه اللي حصل مع الشباب اللي خلاكي تغيري رأيك؟ *تبتسم ابتسامة لزجة*
زيزي: أنتي باين عليكي زنانة أوي! *تضحك ضحكة مفتعلة* بصي أنا زي ما قولت لك أن أنا مؤمنة بالشباب و دايما كنت باقول قدوا الشباب فرصة و خصوصا بعد ثورة 30 يونيو المجيدة لازم كلنا ندفن- أوبس قصدي ندي للشباب فرصة *تبتسم ابتسامة لزجة* فأنا زي أي مواطنة مصرية خايفة على البلد و خايفة على الشباب يضعف و يعمل حاجة مش مزبوطة فتحت قلبي ليهم و دخلتهم جوة
المذيعة: جوه فين حضرتك؟
زيزي: *تضحك ضحكة رنانة مفتعلة تماما* وبعدين معاكي بقى! 
المذيعة: جمهورك اللي بيحبك و يتمنالك كل الحب عايز يعرف الحقيقة و ماحدش هيعرف يقولنا غيرك *ابتسامة في منتهى اللزوجة*
زيزي: طبعا كل إلا جمهوري *ترفع يداها الاتنين* أبدا والله هو بس الفكرة أن الشباب ديه عندها طاقة و لما تقفل معاهم في السكس تلاقيهم يجيوا على طول، ما يقعدوش يلفوا و يدوروا عليكي! يعني بمنتهى الأمانة مافيش حد من الشباب ديه كان عايز يعمل سكس و ماجاش جري لحد عندي! ديه ميزة لا تعوض! *تضحك ضحكة خليعة مفتعلة*
المذيعة: بس كده؟
زيزي: لأ ده أنتي فعلا بنت متناكة *تقهقه ضاحكة بافتعال*
المذيعة: أنا واحدة من جمهور زيزي و كأي جمهور لازم أعرف *تزغر لزيزي بحدة*
زيزي:  بصي علشان نكون صرحاء مع بعض *تشير بيدها إلى صدرها* أنا زي زي أي بنت، بحب السكس و بحب اتظبط و لو فضلت مستنية الجيل الرائد عمري ما هاعمل سكس في حياتي! فعلشان كده قررت أني أفتح قلبي للجيل الصاعد *تبتسم ابتسامة لزجة*
المذيعة بنت المتناكة: ايه أكتر حاجة حسيتيها مختلفة في سكس الشباب؟
زيزي: *تشرد بنظراتها لتبدو و أنها تفكر* بصي مش عارفة بس أنا حسيت أن السكس بتاعهم فيه طاقة و عنفوان كده... يعني رزع بجد -فهماني؟ *تنظر إلى المذيعة بنت المتناكة knowingly* يعني في طاقة كده بتطلع و في نفس الوقت بيعرفوا يجيبهم أكتر من مرة! *تقهقه ضاحكة بافتعال تام*
المذيعة بنت المتناكة: واضح أن أنتي انبسطي جدا مع الشباب!
زيزي: ده قر ده و لا ايه!! *تشوح بيدها مع الضحك بافتعال*
المذيعة بنت المتناكة: لأ أبدا! ربنا يزيدك من نعيمه و يخليك لشباب مصر *ابتسامة صفراء*
زيزي: أنا خدامة مصر و شباب مصر و ربنا يبسط شباب مصر كمان وكمان علشان يبسطوني أنا كمان *تقهقه بافتعال رهيب*
المذيعة بنت المتناكة: *وهي مبضونة تماما*: بنشكر الفنانة زيزي على وقتها و بنحييها على حبها لمصر و انفتاحها على الشباب وتشجيعها له
زيزي: مرسي ليكي يا روحي و تحية كبيرة أوي و سخنة أوي لشباب مصر اللي هما أمل مصر و روح مصر و قلب مصر! باحبكوا كلكوا *تبعث بقبلات في الهواء*

Comments

Popular Posts